2014. július 15., kedd

Aludj csak... Én álmodom 2. rész

Mindig is érdekelt, hogy vajon milyennek lát egy külső szemlélő, aki nem ismer, és azt se tudja, hogy ki vagyok.  Nem azért, mert érdekelne a véleménye, és meg akarnék felelni neki, mint az olyanok, akik ész nélkül követik a divatot és képesek olyan ruhákat felvenni, és olyan viselkedésformákat magukévá tenni, ami amúgy egyáltalán nem rájuk jellemző, mind ezt csak azért mert „más mit gondolna…”. Ezt a felfogást sosem tudtam megérteni.Oké, van egy alap civilizált viselkedés, melyet elvárnak az embertől, de a média által okádott szenny feltétel és ész nélküli követését visszataszítónak tartom, akik pedig mégis követik, egyszerűen idiótáknak, amiért bedőlnek a média irányítóinak, akik csak, mint birkákat nyírják meg őket.  De persze az ilyen emberek örömmel dobálják a pénzüket (és mivel főleg a fiatalok olyan befolyásolhatóak, hogy bedőljenek a médiának, általában nem is a saját pénzüket költik, hanem a szülőkét, akik vért izzadva dolgozzák le a munkaórájukat a minimálbérért. Persze a szülő meg odaadja a pénz, hogy szegény gyermekét ne közösítsék ki).

Személy szerint engem mindig hidegen hagyott a divat, a márkás cuccokat nagy ívben kerültem, (Egyszer volt egy márkás táskám, ami nagyon megtetszett, de azt mondhatom, hogy az ledolgozta az árát. De sok-sok olyan történetet halottam már, ahol a drága márkás cucc hetek alatt tönkrement). Sokkal jobban szeretem az egyszerű és főként megfizethető dolgokat.

De visszatérve a témára, kíváncsi voltam mindig is, másik milyennek látnak, mint azt mondtam is. De nem olyan értelemben, hogy divatos vagyok-e vagy sem, hanem, hogy milyennek tekintik a kisugárzásomat, észrevesznek-e, vagy csak átnéznek rajtam. Ha nap mint nap elmegyünk egymás mellett, megjegyzik-e maguknak, hogy „megint ez a srác volt az”, és vajon a „megint” alatt mit értenek?  
Persze valószínűleg csak átnéznek rajtam, egy kikerülendő útakadálynak tartanak, bár olyanra is volt példa, hogy nekem kellett annyira oldalra húzódni, hogy már nem is a járdán, hanem a füvön lépdeltem, miközben ha az illető egy kicsit is arrébb húzódott volna, kényelmesen elfértünk volna mindketten. 

Mindig is szürke embernek tartottam magam, aki elvegyül a tömegben, mert nincs feltűnési viszketegsége, pedig közel sem tekinthető a tömeg esztelen tagjának, mert saját egyéniséggel rendelkezik. De ezt a belső értéket csak az arra érdemesnek mutatja meg.  És ezt nem nagyképűségből mondom, egyszerűen csak azt látom a környezetemben, hogy vannak a feltűnési viszketegségben szenvedők, és a csordaszellemet feltétel nélkül követők. Az egyiknek nincs saját véleménye, csak megy a többi után, a másik meg minden féle képen rám akarja erőltetni az ő véleményét.  Mindkét fajtát irritálónak találom…
Ilyen, és ehhez hasonló gondolatok járnak a fejemben a hazavezető 20 perces sétákon, miközben a fülemben szól a zene. Általában a zenére magára nem is figyelek (néha persze magával ragad a varázslatos hatása), inkább csak azért megy, hogy elnyomja a külvilág kellemetlen zaját, és helyette kellemes akkordok és dallamok kísérjék kusza gondolatmenetemet, ami pillanatról pillanatra képes változni.  

Tehát ezen a 20 perces távon, amit hétköznaponként kétszer megteszek, vagy átadom magam a jó zenének (jó alatt természetesen azt értem, amit én jónak tartok, nem pedig azt, amit mások tartanak jónak és elvárnák, hogy én is annak tartsam), vagy ami gyakrabban előfordul, hogy képzelőerőmet szabadjára engedve, ki tudja, milyen kalandban vesz részt képzeletbeli énem. Egyik percben még háztetőkön ugrálok, másikban már a föld felett lebegve szlalomozok a forgalom között, vagy épp magasan a felhők fölött repkedek. A következő pillanatban már a tízemeletes panelház robban fel, a szerterepülő paneldarabok pedig romba döntik a környező épületeket is. És hogy miért is robbant fel? Ezer és egy oka lehet (meteor, rakétatámadás, űrlények, terrortámadás, szuperfőgonoszvégsőpusztítócsapása), és mind ugyan abban az időben valósul meg, miközben valójában nem történik semmi. Persze másnap (vagy még az nap délután) az épület ismét ép, csak teljesen elhagyatott, vagy ami még rosszabb, nem elhagyatott, hanem olyan lények bújnak meg benne, amik éjszakánként elárasztják a sötét romos utakat, és jaj annak aki nem közéjük való. Persze az is előfordulhat, hogy a teljes épület mint valami gigászi tank mozgásba ledűl, letarolva mindent az útjában. A lehetőségeknek csak a képzelet szabhat határt, és szerencsére jó a képzelőerőm, mert az évek alatt megtett számtalan utam alkalmával, ami emellett az épület mellett vezetett el, képzeletem még mindig tud új és meglepő eseményekkel előállni, és remélem, hogy az a bizonyos határ még jó sokáig nem fog feltűnni a láthatáron. 

De ez alatt a 20 perces út alatt nem csak ezzel az egy épülettel történhet meg bármi, hanem mindegyikkel, és nem csak az épületekkel, hanem mindennel. És minden egyes lehetőség egy történet, melynek (általában) én vagyok a főszereplője és rendezője is. Apró történések végtelen sokasága, mellyel elszórakoztatom magam, visszaűzve az unalmat oda, ahova való, a nemlétbe (közismertebb nevén iskola). 

Vajon csak én harcolok zombi hordákkal a haza utam során, egyetlen fegyverem egy Katana? 
Csak az én kezemből indul ki fénylő energianyaláb, amely fénykardot megszégyenítő módon vágja a mindenféle szörnyű teremtmény húsát, amit csak elkalandozó elmém képzeletbeli énem ellen uszít?  
Csak én vagyok képes az esőzés után marad pocsolyának parancsolni, hogy lendüljön mozgásba?
 Csak én vagyok képes kedvem szerint formálni és mozgatni a földet és betont?
 Én vagyok az egyetlen, aki aláereszkedik a Limbóba, hogy az emberek érzésein élősködő szörnyektől megtisztítsa a várost, és egyedül kell szembenéznem a fészkükkel, ahol valószínűleg egy sokkal erőteljesebb rémséggel kell majd szembenéznem? Vajon győzelmet aratok majd felette, vagy a hozzá vezető utam, ami sok ezernyi rémségen át vezetett annyira kimerít, hogy végül fölém kerekedik? 
A lőtt sebem, ami egy második világháborús karabélytól származik, vajon helyrejön majd? És a karabély tulajdonosát eltalálta-e a akár egyetlen lövedék is abból a sokból, amit rázúdítottam a lerombolt panelépület romjai közül?  Vagy éppen a célkeresztjébe sétálok be, magam után vonszolva vérző lábamat?
Csak az én elvesztett végtagjaim helyén vannak robot karok és lábak, és csak én szárnyalhatok a jetpackem segítségével, vagy akár pusztán elmém ereje által?
Vajon ezeket a kalandokat más is átéli-e?


Ezek a kérdések foglalkoztattak, amikor a kulcsomat a zárba illesztettem, majd elfordítva azt beléptem a lakásba…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése