2014. július 10., csütörtök

Aludj csak... Én Álmodom 1. rész

Biztos veled is előfordult már, hogy álmodban rájöttél, hogy csak álmodsz. Tudatod, mely általában elfogadja az álmok kibogozhatatlan gordiuszi csomót meghazudtoló végtelen szövevényét, minden furcsaságával együtt, néha mégis ráébred, hogy az a kifordult világ ahol épp tartózkodik nem a valóság.  És ha erre rájövünk, képesek vagyunk tudatosan irányítani az álmunk folyását, és képesek leszünk bármire, megtehetünk bármit, amit csak szeretnénk. Csodásan hangzik, nem igaz? És mégis hiába a korlátlan hatalom e világ felett, ha nem tudjuk igazán önfeledten élvezni. Valahogy fakó, és élettelen.
Ám mi lenne, ha az álmunk világa nem lenne többé színtelen, nem lenne többé élettelen? Mi lenne, ha ez a világ épp olyan valós lenne, mint az a világ, amit ébren tudatunkkal felfogunk…


Hangok… Furcsa visszhangszerű kongó hangok, mintha víz alól hallgatnám őket. Valaki sikít. Talán egy lány? És mintha egy másik hang a nevemen szólongatna. De minden olyan távoli. Követnem kéne a hangokat? De olyan nyugis itt a sötétben, a hangok is csak zavarnak. Talán ha nem reagálok elmennek.
Mi ez a furcsa érzés? Emelkedek… A hangok húznak felfelé, el a nyugodt és békés sötétségtől. Nem akarok menni, ami a hangoknál vár az rossz… és fájdalmas! Már érzem is, ahogy a tarkómba hatol az émelyítő fájdalom, ahogy egyre erősödik és lüktet a szívem ritmusára. Nem akarok menni, hagyjatok békén!

      - Hátrább! Menjetek már hátrább had kapjon egy kis levegőt!
A kitágult pupillámba hatoló vakító fény miatt reflexszerűen szorítottam össze a szemhéjaimat, de csak annyit értem el vele, hogy a tarkómba még erősebben nyilallt bele a fájdalom. Most már teljesen elszakadtam a csend és a sötétség kellemes ölelésétől, helyébe furakodott a valóság kellemetlen zaja és irritáló fénye.
Ahogy szemem hozzá szokott a fényhez, végre meg tudtam figyelni a környezetemet. Szürkés és felhős ég (lehet esni fog?), melyet aggódó tekintetek vettek körbe. Ahogy ismét teljesen tudatomra ébredek, ráeszmélek, hogy a földön fekszem, és az aggódó közönség mind engem néz. Nem szeretek a figyelem középpontjában lenni… Jobb lesz, ha felállok, vagy legalább felülök.
      - Nana! Csak ne olyan gyorsan fiatalember! – hirtelen a látképem nagy részét egy ismerős arc töltötte ki. Az egyik tanár, aki a suliban tanít, bár nem az én osztályomban. Egy idősödő hölgy, hajában már ősz szálak vegyülnek, és a ráncok is megjelentek már arcán, mely most melegséget árasztott magából, szemében enyhe aggodalommal. Pólómon keresztül is éreztem tenyerének melegét, ahogy gyengéd mozdulattal tolt vissza a földre.
     - Egyelőre ne mozogj! Fejen találtak egy üveggel és elvesztetted az eszméletedet. Hogy érzed magad? Nem szédülsz? Nincs hányingered? – egyértelmű, hogy nem az első eset, hogy ilyet látott. Célratörő rutin kérdések, és orvosként vizsgálódó tekintet. Biztos ki akarja deríteni, hogy agyrázkódásom van-e? Kell hívnia mentőt, vagy saját lábamon tudok majd távozni.
     - Jól! Nem és nincs! – válaszoltam a tőlem telhető legtermészetesebb hangon, és a mellkasomat gyengéden nyomó kéz ellenére ülő helyzetbe tornásztam magam, elfojtva a nyakamba nyilalló fájdalom miatti grimaszt. Egy pillanatra mintha újra közelített volna az áldásos sötétség, de úgy látszik meggondolta magát és csak enyhe szédülést hagyott maga után.  Nem is olyan nagy baj, ha megint elájulnék, hónapok múlva is rólam pletykálna a suli. Inkább kihagyom…

     - Nem fáj semmid? – Micsoda hülye kérdés… Most kaptam egy olyan fejütést, hogy eszméletemet vesztettem. De persze nem fáj semmim, miért is fájna, csak épp a tarkómat gumikalapáccsal ütlegelik…
     - Nem! Jól vagyok…  - Halk nyögés közepette feltápászkodtam, kihasználva a tanárnő segítő kezét, és színpadiasan letöröltem magam, mintha csak elbotlottam volna. Közben éreztem, hogy egyre elkeseredettebb harcot vívok az arcommal, mi árulóként fájdalmas grimaszba akart torzulni.
     - Had nézzem vérzik-e a fejed -  mondta a tanárnő, és mielőtt bármit is tehettem volna, mögém került, lefejtette a kezemet a tarkómról (meglepő gyorsasággal és határozottsággal) és hajamat félreseperve kezdte vizsgálgatni a fejbőrömet.
     - Mi az Arcsika, csak nem tetves vagy?
Ezt a kellemetlen hangot, ezer közül is felismerem. Velejéig romlott, dölyfösködő, beképzelt hang, melyből csak úgy árad a rosszakarat. És persze a beképzelt bunkókra jellemző hangleejtés… Meg az elmaradhatatlan röfögő nevetés…
     - Te csak maradj csendben Richárd. Láttam, hogy te dobtad az üveget, mellesleg mit keres nálad egy sörösüveg az iskola területén? Ezért még számolunk!
A gondoskodó kedves hang mely az előbb olyan odaadóan érdeklődött hogylétem felől, egyik pillanatról a másikra változott át hideg, acélos, ellentmondást nem tűrővé. Még az a  köcsög Ricsi se mert visszaszólni neki, helyette intett a bandájának (hasonló seggfejek értelem nélküli gyülekezete) és elindult az úton, persze az IQ harcos már mesélte is milyen jól sikerült a dobás, dicsértetve magát. A sleppje pedig kötelességtudóan nevetett és helyeselt, mint az idomított kutya (ez úton is elnézést kérek minden kutyától, amiért ilyen hasonlattal éltem). Persze a banda látta az esetet, mégis ész nélkül nevetnek. Ami valószínűleg nem esett nehezükre.
     - Tahó parasztok… - mérgelődött a tanárnő is, persze halkan, inkább csak magának téve a megjegyzést – Gyere, nézzük meg, hogy itt van-e még doktornő, vagy a segédje…
     - Arra semmi szükség, nincs semmi bajom, köszönöm a segítséget, továbbiszépnapotviszlát! – hadartam gyorsan és válaszra sem várva indultam haza, hátat fordítva a segítőkész hölgynek. Kicsi bűntudatot is éreztem miatta, amit csak tetézett az, hogy még a nevére sem emlékeztem.
Utat törtem magamnak a felgyülemlett nézelődők között, akik amúgy is kezdtek már lézengeni, mivel látták, hogy nem lesz nagyobb jelenet, nem vérzek, nem haldoklok, nem kell még mentőt se hívni. Bár szemem lesütve haladtam el mellettük, szinte láttam magam előtt a csalódottságot a szemükben. Esetleg egy kis undort azokéban, akikhez hozzáértem, ahogy kitörtem a bámészkodók felszakadozók köréből.


Micsoda csodálatos kezdete a hétvégének…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése